Zasady i reguły walki

Zunifikowane Zasady MMA

 

Definicja

 

“MMA” to rywalizacja sportowa pozwalająca na wykorzystanie technik z różnych sztuk walki wykorzystujących grappling, kopanie i uderzanie, podlegająca określonym w Zunifikowanych Zasadach ograniczeniom.

 

Kategorie Wagowe

  • Waga musza       - 125lb (56,70kg)
  • Waga kogucia      -135lb (61,20kg)
  • Waga piórkowa    -145lb (65,80kg)
  • Waga lekka         - 155lb (70,30kg)
  • Waga półśrednia  - 170lb (77,10kg)
  • Waga średnia      - 185lb (83,90kg)
  • Waga półciężka    - 205lb (93,00kg)
  • Waga ciężka        - 265lb (120,20kg)
  • Waga superciężka +265lb (+120,20kg)

 

Obowiązuje 500g tolerancji wagowej

 

Rundy

 

  1. Każda walka MMA nie o tytuł trwa 3 rundy, których każda nie może być dłuższa niż 5 minut. Przerwa między rundami trwa 1 minutę.
  2. Każda walka MMA o tytuł trwa 5 rund, z których każda nie może być dłuższa niż 5 minut. Przerwa między rundami trwa 1 minutę

 

Zatrzymywanie pojedynku

 

Sędzia ringowy i lekarz ringowy to jedyne osoby upoważnione do wejścia na ring / do klatki i zatrzymania pojedynku w czasie jego trwania.

 

Sędziowanie punktowe

 

Każdy pojedynek oceniany jest przez trzech sędziów punktowych

 

System „10 point must”

 

Pojedynki są punktowane przez sędziów według systemu „10 point must”

 

Ostrzeżenia

 

Pojedyncze ostrzeżenia przyznawane są za następujące naruszenia przepisów

 

  1. trzymanie i łapanie się siatki
  2. trzymanie spodenek lub rękawic rywala
  3. obecność więcej niż jednego cornera na podeście klatki/ringu

 

Faule

 

  1. Następujące akcje uznawane są za faule w każdym pojedynku MMA lub walce pokazowej
  • uderzanie głową
  • atakowanie oczu w każdy sposób
  • gryzienie
  • plucie na rywala
  • ciągnięcie za włosy
  • wkładanie palców do buzi rywala
  • wszelkiego rodzaju ataki na krocze
  • wkładanie palców w otwory lub rozcięcia rywala
  • kierowanie palców w strone rywala
  • dźwignie na małe stawy
  • ciosy w kręgosłup i tył głowy
  • uderzanie czubkiem łokcia z godziny 12 na 6
  • wszelkie ataki w krtań oraz łapanie za tchawicę
  • drapanie, szczypanie i kręcenie skóry
  • kopanie w głowę przeciwnika w pozycji parterowej
  • uderzanie kolanem w głowę przeciwnika w pozycji parterowej
  • deptanie rywala w pozycji parterowej
  • łapanie siatki
  • łapanie spodenek lub rękawic rywala
  • używanie wulgarnego języka w obrębie ringu / klatki
  • niesportowe zachowanie skutkujące kontuzją rywala
  • atakowanie rywala w czasie przerwy między rundami
  • atakowanie rywala, który znajduje się pod opieką arbitra
  • atakowanie rywala po gongu
  • unikanie kontaktu z rywalem, umyśle lub powtarzające się wypluwanie szczęki, udawanie kontuzji
  • wyrzucanie rywala po za obszar ringu / klatki
  • umyślne niestosowanie się do instrukcji sędziego ringowego
  • upuszczanie rywala na jego głowę lub kark
  • ingerencja narożnika w przebieg pojedynku
  • wrzucenie ręcznika w trakcie pojedynku
  1. Dyskwalifikacja następuje po każdej kombinacji trzech fauli lub po umyślnym faulu
  2. Faul skutkuje odjęciem jednego punktu na kartach sędziowskich faulującego zawodnika. Sędziowie punktowi notują tylko odjęcie punktu przez sędziego ringowego w każdego rundzie.
  3. Tylko sędzia ringowy ocenia czy miał miejsce faul. Jeśli sędzia nie ogłosi faulu, sędziowie sami nie mają prawa odjąć punktu
  4. Sfaulowany zawodnik ma 5 minut na dojście do siebie

 

Kiedy faul ma miejsce:

  • Sędzia ringowy ogłasza zatrzymanie czasu
  • Sędzia ringowy sprawdza stan sfaulowanego zawodnika
  • Sędzia ringowy ocenia naturę faulu, odejmuje punkt i informuje o tym narożniki, sędziów i osobą odpowiedzialną za przechowywanie wyników

 

Jeśli zawodnik znajdujący się w parterze na dole popełni faul:

  • Sędzia ringowy ustnie poinformuje zawodnika o faulu
  • Po skończonej rundzie, sędzia ringowy oceni naturę faulu oraz poinformuje o nim narożniki, sędziów i osobę odpowiedzialną za przechowywanie wyników
  • Sędzia może przerwać pojedynek jeśli faul był poważny. Za taki umyślny faul, zawodnik przegrywa przez dyskwalifikację.

 

Kontuzje spowodowane przez dozwolone techniki lub faule

 

  1. Dozwolona technika: Jeśli kontuzja jest na tyle poważna, że skutkuje zakończeniem pojedynku, kontuzjowany zawodnik przegrywa przez TKO
  2. Faul:
  • Umyślny
  1. Jeśli kontuzja jest na tyle poważna, że powoduje zakończenie pojedynku, zawodnik faulujący przegrywa przez dyskwalifikację
  2. Jeśli zawodnik doznaje kontuzji, ale może kontynuować pojedynek, sędzia ringowy informuje odpowiednie osoby o odjęci dwóch punktów na kartach sędziowskich zawodnika faulującego. Odjęcie punktów za umyślny faul jest obowiązkowe
  3. Jeśli kontuzja spowoduje zatrzymanie pojedynku w kolejnych rundach, kontuzjowany zawodnik wygra przez TECHNICZNĄ DECYZJĘ jeśli prowadził na kartach sędziowskich
  4. Jeśli kontuzja spowoduje zatrzymanie pojedynku w kolejnych rundach, pojedynek zostanie uznany za TECHNICZNY REMIS, jeśli kontuzjowany zawodnik przegrywał lub remisował na kartach sędziowskich
  5. Jeśli zawodnik sam dozna kontuzji próbując sfaulować rywala, sędzia ringowy nie podejmuje żadnej akcji na jego korzyść, a kontuzja traktowana jest tak jakby była spowodowana dozwoloną techniką

 

  • Nieumyślny
  1. Jeśli kontuzja jest na tyle poważna, że sędzia ringowy przerwie pojedynek walka zostaje uznana za NO CONEST, jeśli została przerwana przed zakończeniem dwóch rund w trzyrundowym starciu i przed zakończeniem trzech rund w pięciorundowym starciu
  2. Jeśli kontuzja jest na tyle poważna, że sędzia ringowy przerwie pojedynek po zakończonych dwóch rundach w trzyrundowym starciu i po zakończonych trzech rundach w pięciorundowym starciu, walka zakończy się TECHNICZNĄ DECYZJĄ, zawodnik który w momencie przerwania pojedynku prowadził na kartach sędziowskich wygrywa.
  3. Jeśli wystąpi przypadek jak w punkcie (b) sędziowie punktują zakończone rundy oraz rundę w której pojedynek został przerwany
  4. Jeśli kontuzja zawodnika spowodowana nieumyślnym faulem jest później pogorszona dozwolonymi technikami sędzia ringowy zatrzymuje pojedynek z powodu kontuzji, wynik jest określany na podstawie punktacji zakończonych rund oraz rundy w której sędzia ringowy zatrzymał walkę
  5. Jeśli wystąpi przypadek jak w punkcie (b) i sędzia ukarze, któregoś z zawodników odjęciem punktów, wtedy punkty są odjęte od końcowej punktacji.

 

Wymagania medyczne dla zawodników

 

  1. Zawodnik musi przejść wszystkie przed-licencyjne badania medyczne oraz testy wymagane przez ciało nadzorujące pojedynek
  2. Ciało nadzorujące pojedynek musi przeprowadzić i nadzorować ważenie przed pojedynkiem oraz może przeprowadzić i nadzorować spotkanie z zawodnikami i ich narożnikami wyjaśniające zasady
  3. Badania medyczne po pojedynku

 

  • Natychmiast po pojedynku każdy zawodnik zostanie zbadany przez przydzielonego przez komisję lekarza. Badanie może się składać z jakichkolwiek badań i testów, które komisja uzna za niezbędne w celu w sprawdzenia zdrowia zawodnika po pojedynku

 

  • Każdy zawodnik, który odmówi poddania się badaniom po pojedynku zostanie zawieszony na czas nieokreślony

 

Wymagania co do miejsca walki i wyposażenia

 

  1. Ring / miejsce walki
    • Wielkość: Ring / miejsce walki musi być okrągłe lub mieć minimum osiem równych boków oraz nie może być mniejsze niż 20 stóp na 20 stóp i nie większe niż 32 stopy na 32 stopy. Powierzchnia ringu musi być wyściełana w sposób zatwierdzony przez komisję, z przynajmniej jednocalową warstwą pianki wyścielającej. Wyściółka powinna rozpościerać się za brzeg platformy ringu. Ring powinien być przykryty płótnem. Materiały winylowe lub plastikowo-gumowe są dozwolone, materiały zbrylające się lub tworzące grzbiety nie powinny być używane.

 

  • Wysokość: Platforma ringu nie powinna być wyższa niż 4 stopy ponad podłogę budynku oraz powinna mieć schody lub rampę dla uczestników. Słupki ringowe powinny być wykonane z metalu o średnicy nie większej niż 6 cali, zamontowane na podłodze budynku i sięgające 5 do 7 stóp ponad ring / obszar walki, muszą też odpowiednio wyściełane w sposób zatwierdzony przez komisję

 

2.Siatka

  • Obszar walki powinien być ogrodzony siatką z takiego materiału, który uniemożliwi uczestnikom wypadanie z ringu na podłogę lub widzów, może to być siatka z metalu pokrytego winylem. Każda metalowa cześć ogrodzenia powierzchni walki musi być odpowiednio zakryta i wyścielona w sposób zatwierdzony przez komisję i nie może ścierać skóry zawodników

 

  • Obszar otoczony siatką musi mieć dwa wejścia, najlepiej po przeciwnych stronach

 

  • Na powierzchni siatki nie powinny znajdować się żadne wypukłe nierówności

 

  1. Telebimy: Promotor powinien zawiesić w hali dwa telebimy zatwierdzone przez komisję, które pozwolą widzom oglądanie pojedynku z wewnątrz klatki
  2. Rękawice
  1. Rękawice powinny być nowe i w dobrym stanie
  2. Wszyscy zawodnicy powinni walczyć w rękawicach 4-8 uncjowych, dostarczonych przez promotora i zatwierdzonych przez komisję. Zawodnicy nie mogą walczyć w swoich rękawicach

 

3. Stołki ringowe

  • Każdy zawodnik powinien mieć dostępny stołek ringowy, zatwierdzony przez komisję. Wszystkie stołki powinny być dokładnie wyczyszczone lub wymienione po każdym zawodniku

 

  • Odpowiednia liczba stołków lub krzeseł, zatwierdzonych przez komisję, powinna być przygotowana dla każdego członka narożnika zawodnika. Wszystkie stołki powinny być dokładnie wyczyszczone lub wymienione po każdej walce.

 

4. Inne wyposażenie: Przed każdym pojedynkiem, promotor powinien dostarczyć obu narożnikom

 

  • czyste wiadro na wodę
  • czystą butelkę plastikową



Wymogi bezpieczeństwa

 

  1. Specyfikacja bandaży na rękach zawodnika
  • We wszystkich kategoriach wagowych bandaże na każdą rękę zawodnika powinny ograniczać się do miękkich kawałków gazy o wymiarach 2 x 13 yardów oraz nie więcej niż 10 stóp taśmy chirurgicznej szerokiej na jeden cal.

 

  • Samoprzylepna taśma chirurgiczna powinna być umieszczona bezpośrednio na każdej ręce w okolicach nadgarstków w celu ich ochrony. Taśma może być owinięta wokół ręki dwa razy i może wystawać nie więcej niż ¾ cala za kostki ściśniętej pięści. Kawałki taśmy mogą być użyte między palcami by utrzymać bandaże.

 

  • Bandaże powinny być rozłożone równomiernie na dłoni

 

  • Bandaże i taśmy powinny być nałożone na dłonie zawodnika w jego szatni w obecności inspektora komisji oraz menadżera lub głównego narożnika jego rywala. Zawodnik ma możliwość zrezygnowania z prawa do obecności jego przedstawiciela przy nakładaniu bandaży na ręce jego rywala.

 

  • Pod żadnym pozorem nie można założyć zawodnikowi rękawic zanim inspektor komisji nie zatwierdzi bandaży.

 

2. Ochrona krocza i klatki piersiowej

  • Krocze: Wszyscy zawodnicy płci męskiej muszą dostarczyć i nałożyć ochraniacz na kroczę, który zostanie sprawdzony i zatwierdzony przez komisję. Ochraniacze krocza dla kobiet są zabronione.

 

  • Klatka piersiowa: Wszyscy zawodnicy płci żeńskiej muszą używać ochraniacza na klatkę piersiową podczas pojedynków. Ochraniacz na klatkę piersiową musi być sprawdzony i zatwierdzony przez komisję

 

3. Ochraniacz na zęby

 

  • Wszyscy zawodnicy muszą nałożyć na walkę pasujący ochraniacz na zęby, który zostanie wcześniej sprawdzony i zatwierdzony przez komisję.

 

  • Runda pojedynku nie rozpocznie się dopóki obaj zawodnicy nie będą mieli ochraniaczy na zęby

 

  • Jeśli zawodnikowi przypadkowo wypadnie ochraniacz podczas walki, sędzia ringowy w pierwszy możliwym momencie, który nie przeszkadza w przebiegu pojedynku zarządza zatrzymanie czasu i nałożenie ochraniacza.

 

4. Strój zawodnika

  • Spodenki: Każdy zawodnik musi posiadać swoje własne spodenki do MMA, kickboxingu lub boksu lub spodenki kolarskie

 

  • Koszulka lub kimono: Zabrania się noszenia koszulek lub kimon podczas pojedynku

 

  • Buty: Zabrania się noszenia wszelkiego rodzaju butów podczas pojedynku

 

5. Wygląd zawodnika

  • Każdy zawodnik musi być czysty i schludny

 

  • Nadmierne użycie substancji poślizgowych i innych, m.in. jak żele do włosów, kremy i spreje na twarz, włosy i ciało zawodnika jest zabronione. Sędzia ringowy lub przedstawiciel komisji może nakazać usunięcia substancji poślizgowych i innych przed pojedynkiem.

 

  • Przedstawiciel komisji oceni czy włosy na głowie i twarzy zawodnika nie są niebezpieczne dla zdrowia jego własnego lub rywala i czy nie będą przeszkadzać w nadzorze i przeprowadzeniu pojedynku. Jeśli włoscy na głowie i twarzy stwarzają takie niebezpieczeństwo, zawodnik nie zostanie dopuszczony do pojedynku jeśli nie wyeliminuje tego niebezpieczeństwa na tyle, by przedstawiciel komisji dopuścił go do pojedynku. Jeśli włosy na głowie zawodnika spełniają powyższe wymagania i tak muszą być odpowiednio związane by nie przeszkadzać w widoczności zawodnika lub jego rywala oraz nie mogą zakrywać jego twarzy.

 

  • Zawodnicy nie mogą nosić w czasie pojedynku żadnej biżuterii i kolczyków

 

6. Zaplecze, personel i wyposażenie medyczne w razie wypadku

  • Wszyscy promotorzy muszą zapewnić takie medyczne informacje, zaplecze i wyposażenie jak: nosze, podajnik tlenu w razie nagłej potrzeby zawodnika oraz ambulans, wszystkie to wyposażenie musi być zatwierdzone z wyprzedzeniem przez komisję. Zawody nie zaczną się dopóki ambulans nie będzie na miejscu imprezy. Zawody nie mogą być kontynuowane dopóki ambulans jest używany do przewozu poprzedniego zawodnika do najbliższej placów medycznej.

 

  • Od początku do końca impreza wymagana jest obecność przynajmniej dwóch wykwalifikowanych ratowników pogotowia. Zawody nie mogą być kontynuowane jeśli jeden z nich opuści miejsce zawodów w celu przetransportowania zawodnika do placówki medycznej.

 

 

  • Minimum dwóch ringów lekarzy musi być wyznaczonych przez komisję do obsługi zawodów. Zawody nie mogą się rozpocząć ani być kontynuowane jeśli na miejscu przy ringu nie ma lekarza ringowego.

 

  • Jednorazowa rękawiczki muszą być noszone przez wszystkich członków narożnika, sędziów, lekarzy i inspektorów komisji w trakcie trwania zawodów. Komisja dostarcza rękawiczki.

 

Użycie zabronionych substancji; wykrycie; kary

 

  1. Użycie zabronionych substancji - Użycie zabronionych leków, narkotyków, stymulantów, depresentaów, środków przeciwbólowych oraz alkoholu przez zawodnika przed i w trakcie pojedynku podlega karze natychmiastowej dyskwalifikacji w pojedynku oraz akcji dyscyplinarnej ze strony komisji nadzorującej zawody.
  2. Wykrywanie zabronionych substancji - W celu wykrycia obecności zabronionych substancji zawodnik zobowiązany jest przejść wszystkie badania moczu i inne testy laboratoryjne nakazane przez komisję przed i po pojedynku. Odmowa poddania się takim testom skutkuje natychmiastową dyskwalifikacją z pojedynku i zawieszeniem w możliwości startów na czas nieokreślony.
  3. Badanie moczu
  • Wszyscy zawodnicy mogą być wyznaczeni do przejścia badania moczu w celu wykrycia obecności zabronionych środków.

 

  • Oprócz badania przed pojedynku, miejscowa komisja według własnego badania może nakazać przeprowadzenie badań na wykrycie środków dopingujących w próbkach pobranych przed pojedynkiem już po odbyciu się zawodów.

 

  • Zebranie próbek moczu do testów jest przeprowadzane w obecności pracownika komisji. Odmowa poddania się badaniu skutkuje natychmiastową dyskwalifikacją zawodnika i zawieszeniem w możliwości startów na czas nieokreślony.

 

4. Kary za stosowanie zabronionych substancji

  • Jeśli prawa komisji nie stanowią inaczej, zawodnik u którego wykryto obecność narkotyków zostanie ukarany w następujący sposób:
  1. pierwsze złamanie przepisów – zawieszenie na 90 dni
  2. drugie złamanie przepisów – zawieszenie na 180 dni oraz obowiązkowy program leczenia zatwierdzony przez komisję nadzorującą zawody
  3. trzecie złamanie przepisów – zawieszenie na dwa lata oraz obowiązkowy program leczenia zatwierdzony przez komisję nadzorującą zawody
  • Zawodnik u którego wykryto inne niedozwolone substancje zostanie ukarany zgodnie z przepisami komisji nadzorującej zawody

 

Włączenie innych statutów i regulacji

 

Wszystkie prawa i regulacje dotyczące boksu zawodowego dotyczą też pojedynków MMA jeśli regulacje ze Zunifikowanych Zasad oraz innych dokumentów nie stanowią inaczej.

Zmiana wymagań

 

Po odpowiednim poinformowani wszystkich zainteresowanych stron ciało nadzorujące pojedynek MMA może zmienić lub dodać jeden lub więcej wymogów do tych przedstawionych w Zunifikowanych Zasadach jeśli zajdzie potrzeba ochrony zdrowia i bezpieczeństwa zawodników, lub ochrony i podtrzymania zaufania publiczności.

Sędziowanie i punktowanie

 

Pojedynek może zakończyć się w następujący sposób

 

  1. Poddanie przez
  • Odklepanie
  • Poddanie werbalne

 

     2. Techniczny nokaut TKO

  • Sędzia ringowy przerywa pojedynek gdy jeden zawodnik jest kontuzjowany lub nie jest w stanie się bronić
  • Lekarz ringowy przerywa pojedynek kiedy zawodnik jest kontuzjowany

 

     3. Nokaut (KO)

  • Zawodnik nie jest w stanie utrzymać pozycji stojącej

 

     4. Decyzja sędziów punktowych

  • Jednogłośna – wszyscy sędziowie punktowali pojedynek dla tego samego zawodnika
  • Niejednogłośna – dwóch sędziów punktowało pojedynek dla tego samego zawodnika, a trzeci dla jego rywala
  • Większościowa – dwóch sędziów punktowało pojedynek dla tego samego zawodnika, trzeci wypunktował remis

 

     5. Remisy

  • Jednogłośny – wszyscy sędziowie wypunktowali remis
  • Większościowy – dwóch sędziów wypunktowało remis
  • Niejednogłośny – każdy sędzia punktowa inaczej

 

     6. Dyskwalifikacja

     7. Poddanie pojedynku

     8. Techniczny remis

     9. Techniczna decyzja

    10. No Contest



Techniki punktowania

 

  1. Używając systemu “10 point must” sędziowie wybierają zwycięzcę na podstawie punktacji poszczególnych rund. 10 punktów przyznawane jest zwycięzcy rundy, a 9 lub mniej przegranemu, za wyjątkiem rzadkiego przypadku rundy remisowej 10-10

 

  1. Techniki punktowane w MMA
  • Efektywne uderzanie – całkowita liczba celnych mocnych uderzeń

 

  • Efektywny grappling – skuteczne obalenia i przetoczenia W tym następujące akcje:
  1. Obalenie ze stójki do pozycji dosiadającej
  2. Przejście gardy do dosiadu
  3. Aktywna i zagrażająca rywalowi walka z pleców

 

  • Kontrola klatki / miejsca walki – dyktowanie tempa, miejsca i pozycji gdzie odbywa się pojedynek z wykorzystaniem następujących akcji
  1. Obrona obaleń chwytacza w celu utrzymania pozycji stojącej i efektywnego uderzania
  2. Obalenia w celu zainicjowania walki w parterze
  3. Próby poddań w parterze, przejścia gardy do dosiadu
  4. Uderzenia w parterze

 

  • Agresja – Poruszanie się wprzód i nadawanie tempa walki z jednoczesnym punktowaniem rywala efektywnymi uderzeniami, obaleniami i próbami poddań oraz blokowaniem kontr rywala

 

  1. Powyższe akcje powinny być punktowane według następującej ważności
  • Efektywne uderzanie
  • Efektywny grappling
  • Kontrola klatki/miejsca walki
  • Agresja / Obrona

Techniki powinny być punktowane według kolejności powyżej, oceniając najwyżej efektywne uderzanie i grappling, następnie kontrolę klatki oraz agresję i obronę.

 

  1. Sędziowie powinni używać skali czasu zaznaczając ile czasu pojedynek rozgrywał się w stójce, a ile w parterze
  • Jeśli runda w 90% rozgrywana była w parterze wtedy:
  1. Efektywny grappling ma wyższą wagę
  2. Efektywne uderzanie ma niższa wagę

 

  • Jeśli runda w 90% rozgrywana była w stójce, wtedy:
  1. Efektywne uderzanie oceniane jest wyżej
  2. Efektywne uderzanie ma wyższą wagę
  3. Efektywny grappling ma niższą wagę

 

  • Jeśli połowa runda rozgrywana jest w parterze, a druga połowa w stójce, wtedy efektywne uderzanie i grappling punktowane są z tą samą wagą

 

 

Obiektywne kryteria punktowania

 

Runda 10-10

  1. Kiedy obaj zawodnicy walczą remisowo, tak, że żaden nie ma wyraźnej dominacji nad drugim
  2. Kiedy obaj zawodnicy są tyle samo razy posyłani na deski, obalani i przyjmują tyle samo ciosów i żaden nie ma wyraźnej dominacji nad drugim

 

Runda 10-9

  1. Kiedy zawodnik wygrywa nieznaczną różnicą, celnie trafiając większą liczbę dozwolonych ciosów, efektywnie walcząc w parterze lub stosując inne skuteczne akcje
  2. Kiedy zawodni znajduje się w gardzie rywala i żaden zawodnik nie ma przewagi w uderzeniu i grapplingu, rundę wygrywa ten, który wykonał skuteczne obalenie

 

Runda 10-8

  1. Kiedy zawodnik w przytłaczający sposób dominuje swojego rywala uderzeniami lub grapplingiem
  2. Kiedy zawodnik niekorzystnie uszkadza rywala posyłając go na deski dozwolonym ciosem, zagraża mu próbami poddań, celnie trafia uderzeniami w stójce lub parterze
  3. aspekty są tu najważniejsze:
    a) zniszczenia
    b) dominacja
    c) czas trwania tej dominacji/zniszczeń

 

Runda 10-7

  1. Przytłaczająca dominacja oraz zniszczenia w rundzie jednego z zawodników

 

Badania

Każdy zawodnik ma obowiązek nie wcześniej niż 14 dni przed walką i nie później niż 7 dni przed walką dostarczyć badania w formie zeskanowanego dokumentu na podany przez Organizatora adres mailowy [email protected] Wymagane dokumenty:

- badanie na obecność żółtaczki typu B-Antygen!

- badanie na obecność żółtaczki typu C-Antygen!

- badanie na obecność wirusa HIV- Antygen!

- książeczka sportowca bądź zaświadczenie wyłącznie od lekarza sportowego lub przychodni sportowej, iż zawodnik jest zdolny do „Zawodów MMA” (zaświadczenia wydane przez internistę, ortopedę, laryngologa nie będą honorowane, jak również te wystawione na: „zdolny do uprawiania sportu” oraz „zdolny do zawodów sztuk walki”)

- Ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków obowiązujące w dniu walki obejmujące „Sporty Ekstremalne”

Niedostarczenie któregokolwiek dokumentu w w/w terminie skutkować będzie potrąceniem 20% honorarium. Zupełny brak posiadania któregokolwiek z badań uniemożliwia przystąpienie do walki

 

Odwołania

  1. Kierownik ekipy ma prawo wnieść pisemny protest tylko w przypadku rażących zaniedbań dotyczących Organizatora, pracy sędziów itp. w ciągu 48 godzin od momentu zakończenia walki po wpłaceniu 1000zł kaucji na konto Spartan Fight,
  1. W przypadku negatywnego rozpatrzenia protestu Spartan Fight nie zwraca wpłaconej kaucji
  2. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia protestu Spartan Fight zwraca wpłaconą kwotę.

Wszystkie sprawy nie ujęte w niniejszym zbiorze zasad i regulacji są ustalane przez komisję składającą się z sędziego głównego i dwóch przedstawicieli Organizatora.

 

Spartan Fight

Społeczności
Bądź na bieżąco
Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco z federacją Spartan Fight !

Sponsor Złoty

Sponsor Srebrny

Partnerzy

Patroni Medialni